24 Kasım, 2008

LORLU KURABİYE

Lorlu kurabiye denemelerine Mayıs ayında başlamıştım, bu kurabiyeleri ise daha önce birkaç kez yapmama rağmen, beğenmediğim veya çekilemeyen fotoğraflar nedeniyle, bloga yazma fırsatım olmamıştı. Aslında bu kurabiye daha çok bir Ege kurabiyesi tatile gittiğimiz zamanlarda yediğimiz bir kurabiye, bu yaz tatilini Alaçatı'da geçirdik ve kaldığımız butik otelde, pastanelerde bolca lorlu kurabiye yedik. Ben de evde daha sık yapmaya başladım hatta Bozcaada'da kaldığımız otelde bile yaptık. Handan Hanım yemek günlüğüm olduğunu bildiği için benden lezzetli ve pratik olan, kahvaltıda da yenebilecek kurabiye tarifleri istedi ve vakit olursa beraber yapmayı önerdi, ben de hamurla uğraşmayı bir dinlenme metodu kabul ettiğim için zevkle kabul ettim önerisini ve böylece lorlu kurabiyelerden ve pudingli kurabiyelerden yapıp, gün ışığında çektiğim güzel fotoğraflar elde etmiş oldum. Bu kurabiyenin en lezzetli hali fırından çıktığı zamanlar, o nedenle tavsiyem az yapıp, kısa sürede tüketmeniz, bir de kurabiyenin lezzetli olması için lor peynirimizin tamamen yağsız olmaması. Kurabiyenin hamuru çok klasik bir hamur, ancak son denememde ben evde yoğurt kalmadığını farkettiğimde çok geç olması nedeni ile biraz kaymak ve süt ile yaptım, bu şekilde de çok lezzetli olduğunu söylemeliyim. Siz iki şekilde de yapabilirsiniz. Tarifimiz ise şöyle;

Malzemeler:

-1 yumurta (sarısı içine, akı üzerine)
-3 yemek kaşığı şeker
-200 gr eritilmiş tereyağ
-1 su bardağı yoğurt (veya 1 rulo kaymak+2 yemek kaşığı süt)
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-3 su bardağı un
-200 gr tatlı lor (kahvaltılık)
-2 yemek kaşığı toz şeker (lor için)

Yapılışı:

Kurabiyemizin içini hazırlamak için 2 yemek kaşığı toz şeker ve tatlı lorumuzu karıştırıp, şekerin erimesi için bekletiyoruz. Kurabiyemizin hamurunu hazırlamak için ise yumurta sarısı, eritilmiş tereyağ, yoğurt veya kaymak+süt karışımı ve toz şekeri karıştırıyoruz ve unumuzla birlikte kabartma tozu ve vanilyamızı ekleyip, yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, ortalarına lor karışımından 1 tatlı kaşığı kadar koyup, yuvarlayarak kapatıyoruz. Kurabiyeleri önce yumurta akına, sonra toz şekere batırarak, tepsimize diziyoruz. Önceden ısıtılmış 150-160 derece fırında hafif pembeleşecek şekilde pişiriyoruz. Afiyet olsun...

12 kişi yorumlamış /Siz de yorum yazın :

bahar on 24 Kasım 2008 12:11 dedi ki...

BENİMDE DENEMEYİ HEP AKLIMDA TUTTUĞUM TARİFLERDEN BİRİ LORLU KURABİYE. ELLERİNİZE SAĞLIK. SEVGİLERLE.

Adsız dedi ki...

Ege yemeklerinin lezzeti ayrı bir güzel ve özel olur benim için her zaman :)
Ellerine sağlık.

Unknown on 24 Kasım 2008 18:49 dedi ki...

Canım
siteni şöyle bir gezdim.Harika şeyler yapmışsın.Lorlu kurabiyelerin de nefis görünüyor.Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

çok severim ellerine sağlık çokta şık;)

neslihan merhaba, bozcaada sence aralık ayında tercih edilmelimidir. giden biri olarak fikirlerini almak istiyorum. plan yapacagız eşimle ona göre. sevgiler. duru

Neslihan on 25 Kasım 2008 15:57 dedi ki...

Merhaba Duru, kışın gitmedim ama arabalı vapur seferlerinde aksama olabilir, bu riski alırsanız gidilebilir, tabi bir de açık otellerin sayısı azalmıştır diye düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba,sitenizin uzun zamandır takipçisiyim.Bu aralar sık güncellemeye başlamanız çok sevindirici.Kurabiyeler her zamanki gibi nefis görünüyorlar.Ellerinize sağlık.Benim de yeni bir blogum var.Beni de arkadaş listenize ekler,arada ziyaret ederseniz çok sevinirim.Sevgiler...
www.mujdenindenemeleri.blogspot.com

Tatlı lor nasıl oluyor?

Neslihan on 3 Aralık 2008 23:02 dedi ki...

Merhaba Özlem Hanım, tatlı lor, kahvaltılık lor diye de biliniyor, tadı biraz kaymağa benziyor ve kahvaltılık olarak ve hamur işlerinde kullanılıyor, şarküterilerde bulabilirsiniz.
Sevgiler

Unknown on 29 Aralık 2008 03:10 dedi ki...

Hello!!! Delicious your blog.

Kisses

Happy 2009!

Adsız dedi ki...

Merhaba 160 derecede kac dakikada pisirmek gerekiyor cevaplarsaniz cok sevinirim. Tesekkurler simdiden.

Neslihan on 22 Ağustos 2011 11:45 dedi ki...

Merhaba isimsiz yorumcu,
30-35 dakika yeterli gelir, ancak fırın ısıları farklılık gösterebildiğinden, fırınınıza kontrol ederek pişirmenizi tavsiye ederim.

Sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...