15 Kasım, 2008

PRATİK POĞAÇA

Gelecek tarif bölümünde görülen nefis reçel, Bozcaada Kalesi'ni fon yapmış olarak biraz bekleyecek... Bayram tatilimizin 3 gününü yazın gidemediğimiz Bozcaada'ya ayırmıştık. İyi ki de öyle yapmışız, hava güzeldi ve Ada her zaman ki gibi bize çok iyi geldi. Geçen yıl olduğu gibi yine Handan Hanım'ın oteli Panaroma'da kaldık, kendimizi evimizde hissederek, öyleki mutfağa girip birşeyler bile yaptık... Handan Hanım'ın kahvaltı sofraları meşhur, önce gözü, sonra karnınızı doyuran, zevkli sunumlarla zenginleşen sofralar. Bu tarifte işte bu kahvaltı sofralarından, son derece pratik ve lezzetli.
Tarifimiz şöyle;
Malzemeler:
-1,5 su bardağı ılık süt
-1 yumurta (sarısı üzerine sürülecek)
-1 paket kuru maya
-200 gr beyaz peynir
-Üzeri için çörekotu
Yapılışı:
Hamurumuzu hazırlamak için önce sıvı malzemelerimizi (yumurta sarısını üzerine sürmek için ayırıyoruz) karıştırıyoruz, sonra maya ile birlikte katı malzemelerimizi ekleyip, yoğuruyoruz ve 15 dakika dinlendirerek, içlerine beyaz peynir (isteğinize göre zeytin, patates, kıyma vs olabilir) koyup, kapatıyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpiştirdikten sonra önceden ısıtılmış 160 derece fırında 25-30 dakika kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...

1 kişi yorumlamış /Siz de yorum yazın :

Unknown on 17 Kasım 2008 11:55 dedi ki...

mis gibi dereotu kokusu geldi burnuma denemeye değer yapanın ellerine sağlık Neslihancım ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...